De generale! - Reisverslag uit Montignac, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu De generale! - Reisverslag uit Montignac, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu

De generale!

Door: SdC2016

Blijf op de hoogte en volg sdc2016

02 September 2016 | Frankrijk, Montignac

Etappe 7, van Charroux naar Saint Aulaye met 137km is volbracht. Hiermee zijn we aangekomen in de Dordogne. Het was een etappe waarmee we licht moesten afzien, maar de kadans wordt steeds beter. Vandaag stond in het teken van ons goede doel: De Gefeliciflapstaartbox. Iedere dag komen er nog donaties binnen waar we zeer dankbaar voor zijn. Wetende dat we door deze tocht vele stralende gezichtjes op verjaardagen realiseren, motiveert ons om door te gaan, ondanks hitte en vermoeidheid. Want opgeven is geen optie.

Op de koffie.
Na 30 ochtendkilometers, maakten we een mooie stijgende slinger naar een geweldige plek. We zijn op de koffie geweest bij Go Jansen in zijn vakantiehuis. Heerlijke koffie met croissants. Een mooi huis, rustige sfeervolle omgeving, Franse chansons op de achtergrond. Een soort Villa Felderhof. Nu weten we waar de term vandaan komt: leven als een God in Frankrijk.

Pauze.
De grote pauze hadden we in Torsac met een warme lunch, bereid op het kerkpleintje. In de zijkapel van de kerk stonden de levensgrote beelden van de os en ezel te wachten op kerstmis.

Lekke band.
De temperaturen (30-35 graden) zorgden ervoor dat het water in de bidons sterk verwarmd werden en ook het verse asfalt op plaatsen langzaam vloeibaar werd. Met wederom een lekker band als gevolg.

Onderweg.
Onderweg deden we plaatsen aan met de namen zoals Brie, maar ook Montignac! We zagen twee jonge hertjes over de weg springen en valk overvliegen. Het landschap werd steeds glooiender en daarmee was het een generale repetitie voor de Pyreneeën.

De overnachtings-locatie is geweldig: mini-hotel met goede keuken: een familiebedrijfje met zeer gastvrije instelling. De lokale clientèle was onder de indruk van onze Santiago-plannen.

Wat heeft deze etappe ons opgeleverd aan inzichten? Een extra zaligspreking:
Zalig zij die niet kunnen opstappen of afstappen, zij worden in het zadel geholpen!

Tot morgen!

• 02 September 2016 - 23:23

Marjolein:

Met veel plezier en veel bewondering lees ik elke dag jullie avonturen en geniet mee. Wat een geweldige inzet hebben jullie, fantastisch!!

• 03 September 2016 - 07:45

Arnold Vromans :

Leuk dat jullie bij Go Jansen waren !
    In het verleden hebben wij van zijn moeder nog onze tweede schoenwinkel in Den Bosch over genomen ! Maison Chic ! Op Markt 3!

• 03 September 2016 - 08:59

Hans De Bruin:

Weer toppie heren. Geniet iedere dag van jullie verhaal en vooral de foto's!! Succes met de etappe van vandaag. Groet.

• 03 September 2016 - 16:00

Zr. Giovanni:

Wat een gezellige verhalen geven jullie ons toch. Maar heren volgens mij gaat het al flink afzien worden of vergis ik me daarin? Ik vind het geweldig wat jullie presteren. Veel moed en kracht om door te zetten!!!

• 03 September 2016 - 21:30

Karin Van Loenen:

Geweldige prestatie weer heren (en dame)
    Zie dat jullie in de streek rijden waar E-J zijn oma vandaan komt.
    Succes morgen weer. Groetjes van mij en de blauwtjes !!

• 03 September 2016 - 21:32

Peter En Mia:

Wij zijn vandaag met Oss, Landerd, Ravenstein, Uden en Veghel allen met omgeving op bedevaart naar Kevelaer geweest. Een mooie dag! We hebben in de Basiliek bij Maria een kaars voor jullie gebrand en voor jullie gebeden. Patrick, je krijgt de hartelijke groeten van een paar van je parochianen en ze wensen jullie nog veel succes.

• 03 September 2016 - 21:32

Peter En Mia:

Laurent Van Bebber:

Goede avond wij zijn al even terug van de pater en we vertelde dat we jullie volgen dus van iedereen de groetjes en succes voor de komende dagen gr Laurent en Miek