Laatste nacht in Frankrijk - Reisverslag uit Salies-de-Béarn, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu Laatste nacht in Frankrijk - Reisverslag uit Salies-de-Béarn, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu

Laatste nacht in Frankrijk

Door: SdC2016

Blijf op de hoogte en volg sdc2016

05 September 2016 | Frankrijk, Salies-de-Béarn

Na onze nacht in de tipitent vertrokken we op 4 september voor etappe 9 van Moustey naar Salies de Bearn met een lengte van 148km.

Een mooie route, maar de route was slopend. Wegen met gaten in het asfalt en een weinig inspirerende omgeving.

Heilige Vincentius
We reden naar Berceau de St. Vincent de Paul voor de lunch (heerlijke gebakken eieren). Dit is de plek waar de heilige Vincentius de Paul is geboren in 1581. Zijn woonhuis is nu ingericht als museum. Daarnaast liggen de kerk en het klooster. Vincentius is de stichter van verschillende congregaties en wordt ook wel de apostel van de armen genoemd.

Onderweg zijn we nog gestopt bij de l'eglise de Sorde-l'abbaye om de oude mozaïeken te bekijken.

Afkoeling en pasta.
Bij aankomst op onze overnachtingsplaats hebben we eerst kwartier gemaakt om vervolgens voor de afkoeling een paar baantjes te trekje in het zwembad. Daarna mochten we weer aanschuiven bij "Chez Ton" voor wederom een heerlijke maaltijd!
Nog gezellig napraten en dan is het tijd voor de nacht.

Onze laatste nacht in Frankrijk, morgen zijn we in Spanje.

• 06 September 2016 - 13:55

Jolande Van Der Wal:

Prachtige verslagen; veel info over de prachtige kerken. Zonder Ton was de tocht een stuk minder geweest, want hij maakt de heerlijkste dingen en die hebben jullie wel nodig denk ik. Succes maar weer morgen.
    Groeten uit Den Bosch!

• 06 September 2016 - 15:48

Zr. Giovanni:

Gelukkig dat er tijdens zo'n slopende tocht zulke heerlijke gebakken eieren klaar staan voor jullie zoals op de foto te zien. Dat is dan ook wel harstikke verdiend hoor. Houd moed en kracht om door te gaan.
    Hartelijke groet. Giovanni