Door de Pyreneeën! - Reisverslag uit Candanchú, Spanje van sdc2016 - WaarBenJij.nu Door de Pyreneeën! - Reisverslag uit Candanchú, Spanje van sdc2016 - WaarBenJij.nu

Door de Pyreneeën!

Door: SdC2016

Blijf op de hoogte en volg sdc2016

06 September 2016 | Spanje, Candanchú

Etappe 10, van 5 september, was de echte klim-etappe. Een lengte van 110km en 1640 hoogtemeters. Deze etappe is mogelijk gemaakt door Geeraedts van den Dungen Advocaten!

Wat kunnen we zeggen over deze etappe: klimmen, klimmen en nog eens klimmen...... Ooh en ja heeeeel warm!

Geen kerkelijke maar wereldlijke stempel.
In de ochtend zijn we na twee kleine maar pittige klimmetjes in Sauveterre aangekomen. In de kerk was niemand te vinden, vandaar dat we op het gemeentehuis een stempel zijn gaan halen. De burgemeester zelf, in overleg met zijn secretaresse en andere medewerkers, heeft ons van de stempel voorzien!

Vervolgens kregen we een lichte lunch ivm met de inspanningen die we nog moesten leveren. Want we hebben vandaag de Col de Somport beklommen. Dit was een forse uitdaging die we gelukkig hebben gehaald. Boven op de top aangekomen zijn we de grensovergang van Frankrijk naar Spanje gepasseerd. Tijdens de klim sta je af en toe stil en daar sta je dan.....alleen, op een berghelling, en het enige wat je hoort is de wind door de bomen. Dit zijn de momenten dat je als vanzelf met je gedachten bij je familie en vrienden bent, je leven overdenkt, je zorgen gedachten en wensen in de stilte mag uitspreken!

Soms zeggen foto's meer dan woorden....

We slapen vanavond in een hotel, 1km over de grens, waar we als beloning voor deze etappe heerlijk hebben gegeten en van een mooie Spaanse wijn hebben genoten. Nu is het tijd om onze benen de verdiende rust te geven. Welterusten!

Morgen, 6 september, weer een langer verslag, want dan hebben we ook zeker een bijzondere dag achter de rug!

• 06 September 2016 - 09:20

Hans De Bruin:

Hoi Ernst.

Ja hoor, bekijk jullie geweldige prestatie iedere dag en iedere dag groeit het respect voor jullie allemaal.
    Veel succes voor de komende dagen en nu in het Spaans de bordjes volgen hé.
    In Madrid aangekomen heb je dan toch echt de verkeerde afslag genomen.
    Groet aan iedereen.

• 06 September 2016 - 14:35

Henri Arts:

Hallo allemaal,

De inspanningen zijn te lezen tussen de regels door. Chapeau (ik weet het Spaanse woord hiervoor niet.....) aan jullie allen! Wat een team om in deze eendrachtige samenwerking naar het doel te streven: op de fiets en in het belang van de kinderen in Den Bosch.

Stond Den Bosch op de handwijzer? Oijen dan misschien..........

Succes langs de Spaanse Noordkust, jullie eindbestemming van deze tocht nadert!

hartelijke groet,
    Henri Arts

• 06 September 2016 - 16:01

Zr. Giovanni:

Inderdaad soms zeggen foto's meer dan woorden. Maar bij jullie zijn zowel de woorden als de foto's even gezellig om te lezen en om te bekijken. Jullie zijn toch al een flink eind op weg hoor. Ik vind het geweldig. Freek je hebt mij nooit gezegd welk doel jullie tocht had. Als je weer werk komt brengen ligt er een enveloppe met inhoud voor jullie doel klaar. Houd het vol heren. Jullie zijn er "bijna". Gegroet.

• 06 September 2016 - 16:41

Rénate:

Hoi Ernst-Jan,

Geen woorden voor.. geweldig wat jij en jullie allemaal doen.
    Tijdens ons whisky-weekend in Goes hebben we weinig stille momenten gehad (ha ha) maar natuurlijk wel aan jou en je fietstocht gedacht. En hoezeer we je ook gemist hebben, onze bewondering is groot !!!
    Heel veel succes met de volgende etappes in Spanje.... zet m op.

Veel groetjes van alle Ederic leden maar vooral van het 'Goes-trio',
    Lianne, Yvonne en Rénate

• 06 September 2016 - 19:31

Harrie Van Delft:

Prachtig,
    De Somport dat is net even wat extra's in deze route.
    Maar let op, met Spaans alleen kom je er niet, je zult ongetwijfeld nog wel Baskisch tegenkomen. Zo is dat nou eenmaal in die streek. Op het einde weer zoiets: Galicië met soms heel vreemde namen van dorpen/steden.
    Geniet van de mooie streken waar jullie doorheen komen, soms ook wel eindeloze wegen en onverwachte hoogten!!
    Succes en goede reis voor fietsers en verzorgers. Overigens: een Menu del Dia doet het ook altijd wel!!
    HenT.

• 06 September 2016 - 20:01

Karin Van Loenen:

Geweldige prestatie weer !! Was ook erg overdonderd door de gigantische bos bloemen van jullie !! Ach het is weer eens iets anders om deze dag "alleen" te vieren. Ik ( en ook de hele familie/vrienden en dames van de thuiszorg zijn geweldig trots op jullie !!

• 07 September 2016 - 14:38

Van Genugten :

Bestie Freek (en collega renners)

Het verslag geeft een mooi beeld van jullie ervaringen, belevenissen en geleverde inspanningen.

Complimenten, chapeau

Veel succes verder met de reis

Groet Lambèrt van Genugten (oom Bart)

• 07 September 2016 - 19:09

Van Genugten Rijkevoort:

Hoi Freek,

ME QUITO EL SOMBRERO!

Het is een hele tocht ,zeg. Knap dat jullie dit doen. Hou vol en hartelijke groeten van ons allemaal.

Adios, familie van Genugten, Rijkevoort

• 07 September 2016 - 20:38

Laurent Van Bebber:

wat jullie net als wij als we inde bergen zijn ,zullen ervaren dat de wereld even stilstaat en alleen maar heel mooi en rustig is geniet ervan. Gr Laurent en Mieke