Etappe 4: de lange weg naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu Etappe 4: de lange weg naar Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu

Etappe 4: de lange weg naar Chartres

Door: SdC2016

Blijf op de hoogte en volg sdc2016

31 Augustus 2016 | Frankrijk, Chartres

Vanaf de ochtend waren we al gericht op de eindbestemming van deze etappe: Chartres. Jan en Cornelie Janus bedankt voor de bijdrage aan etappe 4 van Clermont naar Chartres.

We mochten de dag beginnen met een lekker ontbijtje op de veranda van chalet "Chez Ton" met uitzicht over het meer.

Een warme en zonnige dag waarop we voor het eerst andere fietsende pelgrims uit Nederland tegenkwamen. Een gezellige ontmoeting met de Jan en Inge de Vries.

Naast de pauzes en enkele (foto)stops bij kastelen kwamen we na 151km om 18:00uur aan bij de kathedraal van Chartres. Hier haalden we onze stempel.

Daarna was er tijd om de prachtige glas-in-lood ramen en het beroemde labyrint te bekijken. In de kooromgang zagen we al een beeld van Martinus van Tours (eindbestemming van etappe 5). Aansluitend deelgenomen aan de H.Mis, die in het Frans toch prima te volgen was. Nog een biertje op het terras naast de kathedraal en dan naar de slaaplocatie.

• 31 Augustus 2016 - 22:32

Karin Van Loenen:

Zo te zien weer een geweldige dag gehad met veel nieuwe indrukken en weer een top-prestatie van jullie.
    Toppers !!
    Succes morgen !!

• 01 September 2016 - 06:00

Arnold Vromans :

Geweldige prestatie ! En dat op de dag dat mijn vader 100 jaar geleden is geboren !
    31 -08-1916!

• 01 September 2016 - 10:20

Zr. Giovanni:

Jullie blijven me boeien met jullie gezellige verslag en de foto's.
    Houd moed en het ga jullie goed!!!