Woestijnervaring - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu Woestijnervaring - Reisverslag uit Moustey, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu

Woestijnervaring

Door: SdC2016

Blijf op de hoogte en volg sdc2016

04 September 2016 | Frankrijk, Moustey

Bij etappe 8 zijn we een week onderweg. We fietsten van Saint Aulaye naar Moustey, een etappe-lengte van ca 150km. Deze etappe werd mogelijk gemaakt door de Familie (ouders en zussen) Van Genugten.

Saint Emilion.
We maakten een lange tocht door de wijnvelden met de ontelbare wijnranken in de richting van Saint Emilion (toch ook een heilige plaats, en jammer dat we geen rustdag hebben). Daar aangekomen hebben we een goede fles gekocht voor de avond. De kerk bekeken met prachtige houtgesneden beelden erin. Wederom een stempel gehaald en dan was het alweer tijd om verder te gaan.

Politie-agent.
Bij het verlaten van St. Emilion werden we staande gehouden door een agent omdat we tegen de verkeersrichting in fietsten. Moesten direct afstappen. De toeristen die ook geen probleem zagen en dat aan ons duidelijk maakten, werden ook nog even op hun nummer gezet.

Middagprogramma: fietsen, fietsen, fietsen.
De lunch gebruikten we op een gezellige (!) camperparkeerplaats in Cadillac. Hier werden we al snel een onderdeel van de tijdelijke lokale commune. De meeste personen waren al in Santiago geweest......ja ja met de camper!
Via lange uitgestrekte wegen en paden in de brandende zon hebben we een ware woestijnervaring opgedaan. Er waren geen pleisterplaatsen, mensen, gebouwen of wat dan ook te zien......alleen asfalt en heide.

Bijzondere overnachting.
Deze etappe waarmee we, vermoedelijk, op de helft van de totale kilometers zijn gekomen, vroeg ook om een bijzondere overnachting. We sliepen in een tipitent, een originele indianentent, bij een soort van manege. Tja het blijft een bedevaart....en we worden via bijzondere plaatsen gestuurd.

Iedere dag is weer een verrassing en het lijkt wel een cadeautje.....

• 04 September 2016 - 22:42

Annette Ubink:

Wat een fantastisch verslag iedere dag, enig om te lezen! Wij wensen jullie morgen weer een succesvolle dag!

• 05 September 2016 - 08:58

Hans De Bruin:

Geweldig om weer jullie verhaal te lezen bij een heerlijk kopje koffie. Blijf nog maar even fietsen hoor, gaat hier goed zo!
    Veel succes met de komende ritten. De bergen over!

• 05 September 2016 - 12:11

Zr. Giovanni:

Heb jullie leuke foto's gemist. Maar daarvoor in de plaats kwam dan wel het gezellige verslag.
    Ja dat is echt een woestijnervaring geweest. Maar jullie zijn al zulke doorgewinterde kanjers dat jullie je er niet door van de wijs laten brengen merk ik wel.
    Succes en doordouwen!

• 05 September 2016 - 13:15

Laurent Van Bebber:

goede middag het is misschien voor de conditie goed geweest dat er geenrustdag was met al die wijn velden in het vizier Maar wat goed dat het allemaal zo goed gaat dus op naar de andere cadeautjes. Gr Laurent en Mieke

• 06 September 2016 - 13:07

Mieke Herckenrath Oss:

Ik ben pas later aangehaakt met het lezen van jullie verslagen. Prettige manier van verslaggeving.
    Lees met plezier hoe jullie het stellen en wat jullie meemaken.
    Geen sinecure die bergettappes en dan nog wel zonder rustdag.
    Bewonder jullie doorzettingsvermogen tijdens de woestijndag.

Houd vol, maar geniet ook !
    Deze ervaringen nemen ze jullie nooit meer af.