De kop is eraf! - Reisverslag uit Aalst, België van sdc2016 - WaarBenJij.nu De kop is eraf! - Reisverslag uit Aalst, België van sdc2016 - WaarBenJij.nu

De kop is eraf!

Door: SDC2016

Blijf op de hoogte en volg sdc2016

27 Augustus 2016 | België, Aalst

De kop is eraf! De eerste etappe, ondersteund door Jeu de Boullesvereniging 't Bossche Boeltje, vanuit 's-Hertogenbosch is volbracht. Na een rit van 180km, onder de stralende zon (33 graden), zijn we in Aalst (België) neergestreken. Deze etappe zou je als volgt kunnen omschrijven : een gezegende start, een ere-escorte naar de landsgrens, geweldige verzorging, sfeervolle Grote Markt in Aalst!

Een gezegende start.
Wat een mooie start van onze bijzondere tocht hadden we vanochtend. Een grote groep van familie, vrienden, donateurs en sponsoren had zich om 08:00 bij het noorderportaal van de kathedraal verzameld. We voelden ons vereerd met zo'n grote opkomst en uiteraard ook dat bisschop De Korte ons wilde zegenen. De bisschop las voor uit Matheus 20:20-28 "Maar Jezus riep hen bij zich en zei: ‘Jullie weten dat de leiders van de volken heerschappij voeren over hen en de grote mannen hun gezag laten gelden. Zo moet het onder jullie niet zijn. Integendeel, wie groot wil worden onder jullie, moet jullie dienaar zijn". Hij gaf ons het advies mee om dienstbaar te zijn voor elkaar op deze pelgrimage. Na de zegening van de hele ploeg (Freek, Patrick, Ernst Jan, Rob, Ton en Jolein) en de fietsen kregen we de stempel van de kathedraal in ons pelgrimspaspoort.

Een ere-escorte naar de landsgrens.
Na het uitzwaaien gingen we op pad. De vier fietsers werden begeleid door trainingsmaatje John Roelofs en wielerclub van de stadscafe De Basiliek. Een mooie route via de Loonse en Drunense Duinen, via Tilburg naar Ulvenhout om vervolgens langs de rivier De Mark naar de landgrens te bereiken. Na een koffiemomentje Bij de Paters in Dreef ging de escorte terug naar 's-Hertogenbosch (heren bedankt!) en onze ploeg verder België in. Onderweg vroeg één van de coureurs aan een willekeurige voorbijganger: "Is dit de weg naar Santiago?" Hierop kwam het duidelijke antwoord: "Voor jou wel!"

Geweldige verzorging.
Ton en Jolein zorgen voor werkelijk álles onderweg. Tijdens de verschillende stops staan zij paraat met de bus. Ze hadden een heerlijke lunch voorbereid die we op het kerkpleintje van Pulderbos hebben gebruikt. Vele flesjes water zijn er al doorheen gegaan met dit warme weer. Wat een luxe om zo ondersteund te worden tijdens het fietsen.

Sfeervolle Grote Markt in Aalst.
Toen we Rijkevorsel binnenreden kwamen we terecht op het parcours van het Wielercriterium van Rijkevorsel. We kwamen als eerste over de finish, maar dan wel een paar uur te vroeg. Na aankomst in Aalst en kwartier gemaakt te hebben bij onze overnachtingsplaats hebben we de Grote Markt bezocht. Een gezellige sfeer voor een welverdiende warme maaltijd!

• 27 Augustus 2016 - 23:12

Laurent Van Bebber:

Ook wij volgen jullie en wensen we jullie veel succes we waren vanmorgen aanwezig om jullie uit te zwaaien maar stonden aan de verkeerde kant van de Sint Jan dus om kwart na acht weer naar huis gr Lauarent en Mieke

• 28 Augustus 2016 - 05:38

Arnold Vromans :

Mannen nogmaals succes op jullie tocht !

• 28 Augustus 2016 - 08:37

Hans De Bruin:

Tof Mannen, ik doe het jullie niet na. Veel succes en kom heel aan en weer heel thuis.

• 28 Augustus 2016 - 08:47

Nico Van De Ven:

Een hele goede reis, Heel veel succes !

• 28 Augustus 2016 - 09:55

Frans Van Delft:

Mooi zo Peregrino's, houd deze stemming vast, succes op de verder tocht.

• 28 Augustus 2016 - 12:35

Ton Van Der Biezen:

Fantastisch mooie ervaring, veel goede kilometers en voorzichtig onderweg.

• 28 Augustus 2016 - 17:57

Ria Baks:

Heel veel succes mannen. Geweldige uitdaging gaan jullie aan. Meet groot succes. Dit wil ik ook wel maar wel een iets mindere afstand. Misschien komt het nog op mijn pad.

• 28 Augustus 2016 - 20:31

Zr. Giovanni:

Fantastisch zijn jullie. In gedachten heb ik de eerste 10 km meegereden, maar de andere 170 km heb ik maar aan jullie overgelaten en gelezen dat het prima is gegaan. Maar dat kan ook niet anders met zo'n prima verzorging. Hoe het gezond alle zes hoor. Pas goed op jezelf.