Jolein en Ton zijn engelen! - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu Jolein en Ton zijn engelen! - Reisverslag uit Clermont, Frankrijk van sdc2016 - WaarBenJij.nu

Jolein en Ton zijn engelen!

Door: SdC2016

Blijf op de hoogte en volg sdc2016

30 Augustus 2016 | Frankrijk, Clermont

Jolein en Ton zijn engelen!
Na 8 uur fietsen kwamen we, met 181km in de benen, aan in Clermont. De derde etappe was een enorme rit, met de eerste 80km regen, maar het was genieten van het prachtige landschap....en het wordt steeds mooier. John, Edith, Mark, Sylvia heel veel voor jullie donatie van deze etappe!

Saint Quentin
Voor de lunchpauze stopten we in Saint Quentin, waar Ton en Jolein (onze Tour-Directie) een warme lunch hadden voorbereid. Coureurs zeer tevreden uiteraard. Vervolgens in de kerk een stempel gehaald. Daar troffen we een prachtig beeld van Jacobus de Meerdere.

En route
In Pimprez hebben we de laatste officiële stop voor vandaag. Naast de kerk staat onze bus en worden we opnieuw van eten en drinken voorzien. In dit rustige dorpje kwam de burgemeester (in casual outfit) zelf poolshoogte nemen, want hij was niet op de hoogte van een toertocht door zijn gemeente. Na 140km waren we toe aan een klein rustmomentje, die je dan ook even moet pakken (weten we uit ervaring van de trainingsrondjes met John). Ernst Jan belt met de Tour-Directie voor de laatste coördinaten. De logistiek loopt zeer voorspoedig, nauwelijks extra kilometers.

Clermont
Uiteindelijk bereikten we Clermont om daar bij de kerk ook de stempel van de dag te halen. Echter niemand te zien in de kerk met een mooie beeldengroep van de graflegging van Christus. Buitengekomen liepen we de pastoor tegen het lijf die zeer geïnteresseerd vroeg naar ons welbevinden en tevens indringende vragen stelde om tijdens de bedevaart over na te denken.

Overnachten
We hebben overnacht op een camping bij een Chateau buiten Clermont. Twee prachtige chalets werden ingericht met onze spullen. Ton en Jolein konden zich hier helemaal uitleven. Jolein begon een wasserij voor alle fietspakjes in het ene huisje en Ton een restaurant met de heerlijke producten van Fagel Cuisinier in het andere. Het resultaat mocht er zijn: schone pakjes en een heerlijke pastamaaltijd. Wederom een bijzondere locatie (zonder WiFi)

Morgen etappe 4: Clermont - Chartres

• 31 Augustus 2016 - 00:15

Langemeijer:

Fijn te lezen dat jullie eten goed verzorgd wordt door Ton. Wij weten dat hij dat kan. Een goede reis verder.

• 31 Augustus 2016 - 08:59

Frans Van Delft:

Houd het vol zo met z'n allen want er zijn nog vele dagen en kilometers te gaan.
    Hebben jullie 29 augustus een rustdag gehad?

• 31 Augustus 2016 - 09:07

Zr. Giovanni:

Wat heerlijk zo'n goede verzorging van twee engelen. Als ik het goed begrijp hoeven jullie dus "alleen maar" te fietsen. Wat een leven om jaloers op te worden.
    Fijn dat alles zo goed gaat. Houd het zo hoor. Het ga jullie goed.

• 31 Augustus 2016 - 09:27

Theo En Riekje Kuis:

Fijn om te lezen dat jullie het goed maken. Wel spannend op de momenten dat wij jullie helaas niet kunnen volgen. Maar ook dat komt wel weer goed. Wij wensen jullie een goed vervolg van jullie reis.

• 31 Augustus 2016 - 10:09

Karin Van Loenen:

Het is geweldig zoals ik lees uit jullie verslagen !!Ga zo door, geniet samen van alles. Hoop dat we jullie snel weer kunnen volgen. Succes met fietsen !!!

• 31 Augustus 2016 - 10:41

Laurent Van Beber:

Goede morgen wat fijn om te lezen dat er na een bel engel ook nog twee kookengelen bestaan geweldig petje af voor Ton en Jolein. Laurent en Mieke

• 31 Augustus 2016 - 12:56

Henri Arts:

Prachtig om op deze manier te kunnen volgen hoe het verloop van de reis vordert en welke ervaringen jullie opdoen.
    Leuk ook om te zien hoe de saamhorigheid in jullie team positief uitwerkt voor iedereen!
    Een goede reis de komende dagen en kilometers, op weg naar jullie doel.

hartelijke groet,
    Henri Arts

• 31 Augustus 2016 - 13:44

Freddy:

Hoi Toppers

• 01 September 2016 - 18:48

Jolande:

Ton, we zijn super trots op je! Groet aan iedereen!